måndag 29 mars 2010

Nytt projekt - Regnmakaren

    Så har jag äntligen kommit igång med mitt nya projekt. Jag har följt (någorlunda i alla fall) en plan för att få till en story som hänger ihop. Tekniken är ganska vettig och något någon har lärt mig i en kurs. Börja i det lilla och utveckla det där ifrån. Jag har tagit den lärdomen ännu ett steg och struntar den här gången fullständigt i om det första råmanuset har ett bra perspektiv, en röst och en gestaltning som håller. Den här gången är det storyn, helheten, som är det viktiga.
    Idag har jag en halvfärdig storyboard, ett ännu kortare synops samt fem-sex taskigt skrivna scener. Helheten är dock klar och innefattar födelse, ond bråd död, lite kärlek, en statsminister och en president samt en mamma och en son med en mycket speciell gåva.
    Utmaningen blir sen att skriva om, fylla ut, brodera, måla och få det att sjunga dvs.få hundra sidor strunt att bli tvåhundrafemtio sidor välskriven och spännande prosa. Undrar om jag lyckas?
    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar