tisdag 18 oktober 2011

Jag ligger i fejd

Om man vill någon något, vill man gärna prata med honom eller henne. Eller hur?
Jag vill en organisation något.
De har, mot min vilja, tvingat mig att använda en femtiolapp på något jag inte ville.
Vi betalar inte tillbaka, sa de. Det är emot våra regler.
Jag vill enligt det jag skickade in, svarade jag. Annars vill jag inte.
Det är emot våra regler, svarade de. Och vi betalar inte tillbaka.
Era regler, svarade jag, kan ni stoppa upp någonstans.

Om man skriver ett brev till någon i ett ärende vill man gärna ha ett svar.
Om man vill någon något, vill man gärna prata med denna.
Hur pratar man med en organisation?
"Jag vill prata med någon", mailade jag. "För vi ligger i konflikt."
"Vi får tyvärr inte ringa tillbaka", svarade de.
Så länge man pratar med varandra, ligger man inte i konflikt.
Per definition.

Denna organisation ligger alltså i konflikt med alla, eftersom de aldrig pratar med några.
Så onödigt.
Per definition.

Om man skriver ett e-mail till denna "kundservice", så förväntar man sig ett svar.
Det är ju i alla fall en "kundservice".
Jag fick svar så länge pengarna fanns på kontot.
Nu är pengarna borta trots att jag inte fick den tjänst jag köpte.
Kundservice svarar nu inte på mina e-mail. Organisationen har ju tagit mina pengar. Trots att jag inte fick den tjänst jag ville köpa.
Så onödigt.
Per definition.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar