måndag 3 augusti 2009

Att aldrig få bekräftelse

Att skriva är det roligaste jag vet, att sitta för mig själv och skriva för arkivet är inte speciellt upplyftande. De flesta av oss som skriver försöker nog att hitta någon som vill läsa det man skrivit, om inte annat för att få en bekräftelse på det man gjort. Vilka ska man då låta läsa sina alster? En sak har jag lärt mig, låt aldrig morsan eller Mrs läsa vad du gjort, de anser allt du gjort är värt Nobelpriset (OK, inte Mrs då!!).

Var hittar man då en bra läsare? Jag vet inte, jag har aldrig hittat någon som motsvarar de krav jag har;

1. Den ska tycka det vara kul att läsa.
2. Den ska kunna analysera den text man skrivit och kunna komma med synpunkter på hur den ska kunna förbättras ur ett litterärt perspektiv.

Är du en sådan? Hör av dig till per.berg@bokmanglarn.se eller lämna en kommentar här på bloggen så kan vi diskutera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar