fredag 7 augusti 2009

Nya böcker - Den utstötte

Sitter och tittar på titeln "Den utstötte" av Sadie Jones. Jag har aldrig hört talas om henne förut och det var en liten miss att boken överhuvudtaget kom in i huset. Efter lite Googling så upptäckte jag att hon är engelska, 40 år gammal och debutant. Boken har recenserats flitigt och fått fina recensioner överallt. Såg även att också att Bokhora.se har gjort en positiv recension. Får nog ta och läsa boken speciellt som Mrs var överväldigad.

I sommar har det inte blivit så mycket läst, tyvärr. Jag har dock läst färdigt min Mickey Spillane - Utan förbarmande. Inget vidare men jag läser den ur studiesyfte. Den har ett språk som är användbart i vissa sammanhang och baksidestexten säger väl en hel del "De behövde en man som de kunde tvinga eller locka till ett livsfarligt jobb, en man som var hård och orädd, en man som inget fängelse kunde hålla kvar. De valde Morgan, han som hade stulit fyrtio miljoner kalla. Och "de" ... de kom från den hemliga säkerhetstjänsten ..."

Jag har skrivit mycket på SkrivPuff och även snart "avslutat" min roman. Fattas bara lite i mitten och i avrundingen och sen ska jag gå igenom den med avseende på gestaltning och vändpunkter. Sen kommer jag kanske att skicka den till ett "riktigt förlag" eller också ger jag ut den på eget förlag. Gissa vilket förlag som inte kommer att refusera.

"Nu är glada julen slut, slut, slut..." sjunger man om ungefär 4,5 månad men nu är semetsern slut tyvärr och i morgon bär det hem, på söndag ska vi handla möbler på MIO och på måndag börjar jag att arbeta. Inget vidare men jag har fått resebegäran till UK godkänd, så sista veckan i augusti kommer jag att tillbringa i Macclesfield. Får se om jag hittar något att läsa under den trippen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar