måndag 29 november 2010

Om vad och varför

   Idag kom ett e-mail från en kollega som han hade lagt ner timmavis med tid på, där han förklarade mycket ingående och omständligt varför man inte behövde göra vissa saker. Han hade också ringt runt till olika kolleger som visade sig ha andra åsikter än vad jag har och det var han ju inte sen att förklara. Nu är det inte så att vad vi träter om är vad vi ska göra utan när. Det hade tagit honom hälften av tiden att göra uppgiften, än vad det har tagit honom att bevisa för mig att det inte är nödvändigt att göra den just nu.
  Utanför lyser det vitt och blått. Som om det vore Finlands flagga jag tittade på. Nu är det ju inte så, utan det är faktiskt bara en mycket vacker vinterdag. Lite väl tidigt (eller sent, hur man nu ser det) på året. Jag vill inte ha det så här hela vägen fram till slutet av mars.
   Ibland är jag nöjd med att jag bor i Sverige, att vi har en viss grundtrygghet i alla fall (även om den håller på att tunnas ut betänkligt). Här i landet kan man inte sparka folk hur som helst över dagen. Fick just reda på att en av mina kontakter världen över inte finns tällgänglig längre. Han fick gå hem på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar