torsdag 2 juli 2009

Brist på idéer och lite annat skräp

Sitter här och tittar på Simpsons och tänker på den bok jag håller på med. Det har kört fast sig, inte pga det är idéer som inte finns utan snarare att arbetet fyller upp tiden och tar den energi som behövs för att färdigställa projektet.

F.n. går jag en kurs och lär mig skriva, iofs inte så intensivt just nu då den är på distans och vi verkar ha gjort ett uppehåll. Det här med att gå en kurs och lära sig skriva är något man bör göra så snart man känner att det är skriva man vill. Har man tiden och pengarna det kostar så får man mycket ut av det, och om man visar sig vara en helt naturlig talang och kan allt innan kursen så får man ju åtminstone ett kvitto på det.

För mig var det helt rätt och på tiden då jag redan färdigställt två romaner och höll på med en tredje. Att det nu har tagit lite stopp är inget som gör mig besviken, då jag naturligtvis gjorde de flesta nybörjarfel man kan tänka sig. Trots det blev det ganska så bra, tycker jag.

Jag kommer att lägga upp lite små texter då och då, bara jag har lärt mig hur man hanterar den här bloggen och de verktyg som finns. Kanske går det att göra mer än vad man tror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar