måndag 6 december 2010

Nä nu jävlar ...

   Fy för den lede säger jag, och fy för den lede, säger du och håller med. Vilket jag hoppas. Att bli överkörd med en betongbil (bildligt) är aldrig kul. Jag kommer att slå fanskapet på truten (bildligt) om han inte passar sig.
   Att vara den som kommer sist i kön kan ibland ha sina fördelar, om man inte blir överkörd vill säga. Låt alla andra kratta gången åt dig, säger jag, och sen kan du sopa ihop delarna och ta åt dig äran. Varför ska man arbeta ihjäl sig om man ändå är bäst?
   "Denna man är en lat skit." Ställ dig upp på nästa gruppmöte, peka på en som du inte gillar speciellt och börja gapa om hur djävla usla alla andra är förutom du själv och någon som du har valt ut. Ta den och ditt samarbete (sant eller inte spelar ingen roll) som ett föredöme på kreativitet, effektivitet och leveransförmåga. Går alltid hem. "75% av lön fram till pension", kan du lägga till, "så går jag självmant. Jävligt billigt."
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar