torsdag 2 december 2010

Om ditt och datt och en prästvigning

   Jag har ett visst antal ord i mig varje dag. I normalfallet är det 2339 stycken. På ett ungefär så där tror jag. Jag vet var jag vill lägga dessa ord, men för tillfället läggs de på allt annat än Romanen (-erna). Företaget ska ha sitt. Det är ju inte mer än rätt eftersom det är de som ger mig de pengar jag behöver för att kunna betala mitt boende och det liv jag lever.
   I helgen ska jag och min fru träffa gamla arbetskamrater och tillsammans ska vi bevista en prästvigning i Eskilstuna kyrka. En arbetskamrat har sadlat om i femtioårsåldern och satsat på att bli präst. När jag var på bokresan var författaren, radioprataren, teologen och prästen Annika Borg med. Jag köpte hennes bok och fick den signerad till min kamrat. Hoppas att han gillar Annika Borg och hennes idéer om Bibeln.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar