onsdag 1 december 2010

Att inte se längre än näsan räcker

   Snart ska jag försöka övertala en man att göra en förändring. Det stora problemet är att han anser att allt man gör i hans land är det enda rätta. Det spelar ingen roll om det gäller vinterdäck eller vid vilken sida av vägen man ska köra på. Allt som inte är uppfunnet i hans land är skit och fullständigt oanvändbart.
   Jag har stött på ett antal typer under åren men den med följande egenskap anser jag vara den värsta; "My design man". Allt som inte han har gjort är bara skit och ifrågasätter man hans lösning så är man med automatik placerad i de inkompetentas fack. Det är tur att man är perfekt.
   Det finns dock alltid lösningar på det mesta och det trick jag använder är att lura min opponent att tro att det är han som har kommit på lösningen. Fungerar alltid, men kan ta tid och vara ganska så frustrerande då det oftast är den andra som får all beröm för den lösning som i grund och botten är min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar