fredag 4 mars 2011

Idag är en dag närmare ...

   Många säger att livet rusar fram i en fart som inte är kontrollerbart och att man inte hinner med. Visst, så kan det kännas för mig också, men ärligt nu. Jag skiter högaktningsfull i det. Man har den tid man har och prioriterar det man måste. Jag brukar också tänka så här. "I år fyller jag 53. Om jag går 25 år bakåt. Var var jag då? Vad har jag fått vara med om under de 25 åren?" När väl baslinjen för det jag gjort och det jag fått vara med om väl är lagd, försöker jag fundera på vart mitt liv har hamnat om jag får vara med om lika mycket under de nästkommande 25 åren. Då ler jag lite i smyg för mig själv och inser att jag får då vara nöjd med mitt liv.

   Läsplattor är en något som många uppskattar. Jag har försökt Googla upp vilka filformat man ska ha och hittat en uppsjö av format. Går man in på Sony's hemsida och tittar  på en variant av läsplatta "Sony Reader 650" som det snackats om hel del bl.a. på Facebook, så hittar man följande format: ePub eBook, Adobe® PDF, Microsoft® Word, txt, rtf, BBeB (*2). Undrar om det finns fler?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar