lördag 5 mars 2011

Vackert väder, tvätt och en massa inköp

   "Solen skiner, på höns och kaniner." är något som Mrs brukar säga när det är fint väder ute. Idag är en härlig underbar dag med kvicksilvret dallrande runt nollstrecket. Man vill bara ta på sig lite varmare kläder och gå ut en runda och känna hur solen värmer. Nu kommer det inte att bli så. Det är nämligen tvättdag och jag är bärare av någon konstig anledning. Tvätta i tvättstugan ska man oavsett man behöver eller inte. Idag behövs det inte egentligen, men har man nu bokat så har man. För säkerhets skull. Trots det fina vädret.
   Den lilla solstrålen på bilden nedan som tittade ut måndags natt ska ha presenter. Rosa kläder "en masse" ska inhandlas. Sparkdräkter, nattdräkter, skjortor och byxor i storlek 56. Och leksaker. Och gosedjur. "En masse". Ledordet är att fylla bilen till nästa helg. Stackars föräldrar. De enda som blir glada är väl affärerna som vi ska länsa idag.
   Jag ska också försöka avsluta omskrivningen av Fritte. Om jag nu får tid mellan allt tvättande och handlande och gående och TV tittande. Gå gärna in och läs 1a kapitlet som finns på min hemsida och säg vad ni tycker. Det ska väl sägas, att oavsett vad ni tycker så ska jag göra det färdigt, men positiva åsikter tas alltid emot.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar